Support
1:1 Samtale

Er der udfordringer med den basale IT-drift på din arbejdsplads?

« Tilbage
Dato: 26. marts 2021
Vi har alle være ude for, at der kan være problemer med IT’en på arbejdspladsen, som regel på de mest irriterende tidspunkter - enten når man møder op om morgenen, eller når man er ved at have fri. Der kan være utallige problemer med den basale IT-drift i en virksomhed, om det enten er at computeren ikke tænder om morgenen, til et eventuelt hackerangreb. Det er ofte først når hændelsen er hændt adskillige gange, at virksomheden tager en beslutning om at få styr på den basale IT-drift. Men hvorfor ikke få styr på det før hændelsen sker, så du er sikret på IT- området?
I denne artikel vil du lære mere om hvordan du får godt styr på den basale IT-drift, i den virksomhed som du er ejer eller er medarbejder af - kvit og frit.

Drift og vedligeholdelse af servere

’Server management’ som det også kaldes, beskriver hvordan du kan holde dine servere kørende uden, at der forekommer for meget down-time. Hvad er down-time helt præcis? Down-time er et udtryk som forklarer det tidsrum, hvor dine servere bliver så overbelastet, hvilket resulterer i at de crasher og dermed skal genopstartes. Konsekvensen af dette er, at dine kunder ikke kan tilgå din webside, hvilket minimerer muligheden for konverteringer på siden. Vi har tidligere lavet en artikel, som forklarer hvordan du kan opretholde dine servere når trafikken er stor, som du kan læse ved at trykke her 

Off- eller on-site support

Bruger jeres egne IT-medarbejdere meget tid på brugersupport? Eller arbejder flere af jeres medarbejdere hjemme, og har brug for hjælp til det tekniske?
For at have en IT som kører gnidningsfrit, er det ofte en nødvendighed at have off- eller on-site support, til enten at supportere dine medarbejdere eller kunder. Ved at have en hjælpende hånd når der er problemer med IT’en, kan du og dine medarbejdere undgå at tekniske problemer opstår, hvilket sparer virksomheden værdifuld tid. For at IT-driften holdes kørende, bør du derfor overveje en ekstern IT-afdeling, som kan tage sig af de tekniske problemer når de opstår.

Backup af kritiske virksomhedsdata

Med en backup er det muligt at genskabe data hvis de går tabt - selv hvis kontoret står i brand. Vi hos MainBrain mener at backup er én af de vigtigste og simpleste løsninger til, at sikre dine kritiske virksomhedsdata. Når vi taler om backup, er det vigtigt at evaluere hvilke behov der er til backup’en. Ønskes der kun backup af enkelte elementer eller hele virksomheden? Hvor ofte ønskes backup? Hvilken form for backup dækker dine behov? Dette er alle spørgsmål, som du eller din virksomhed skal stille.

 

MainBrain kan være løsningen for dig!

Vi hos MainBrain går meget op i at den basale IT-drift kører som smurt for vores kunder. Vi er specialister indenfor IT-support og backup. Vi sidder altid klar ved telefonen, skulle der opstå tekniske problemer, og vi kommer også ud og løser problemet for dig, hvis ikke det kan løses over telefonen. Vi pointerer altid hvor vigtig backup af dine data er, og vores forslag til en backup, er helt sikkert at benytte en Cloud-løsning, hvor dine data er sikret i skyen. Vores Cloud-servers er krypteret og skaber sikkerhed i din virksomhed.
Kunne du tænke dig at vide mere om MainBrain, og hvordan vi kan hjælpe med at effektivisere din daglige IT-drift? Så tryk på knappen nedenfor - vi sidder klar til at give dig den hjælp du har brug for!
Lyder ovenstående interessant, og kunne du tænke dig at tage din forretning til nye højder ved at få det meste ud af IT’en i din hverdag, så tøv ikke med at kontakte os med det samme.
 
Dette kan gøres via telefon +45 70 25 12 01, via vores kontaktformular på vores hjemmeside eller ved at trykke på knappen ovenfor, hvor du kvit og frit kan booke en 30 minutters uforpligtende samtale, når det passer ind i din kalender.
 
Vi glæder os til at høre fra dig!
Del på Facebook  Del på LinkedIn
Forrige
25. april 2021
IT-branchen kommer uskadiget ud af coronakrisen
Selv om corona har hærget erhvervslivet i 2020, så endte IT-branchen med den højeste omsætning nogensinde.
Læs indlæg
12. april 2021
Microsoft Teams vs Zoom
Er du i tvivl om hvilken kommunikations platform, som er bedst tilegnet dig og din virksomhed?
Læs indlæg
26. marts 2021
Er der udfordringer med den basale IT-drift på din arbejdsplads?
IT-problemer opstår i de fleste virksomheder, og kan resultere i at værdifuld tid bliver spildt.
Læs indlæg
MainBrain A/S
Center Boulevard 5
2300 København S
Telefon: +45 70 25 12 01
E-mail: info@mainbrain.dk
CVR: 25186893
 
MainBrain A/S | Center Boulevard 5 | 2300 København S | Tlf.: +45 70 25 12 01