Support

Fungerer jeres it optimalt?

« Tilbage
Dato: 29. maj 2017

Fungerer jeres it optimalt?

Vi kender det alle sammen:

  • It-systemer der ikke fungerer som de skal og som forstyrrer arbejdet
  • Hverdagens projekter der forhindrer os i at tænke strategisk it-udvikling
  • Behovet for en it-ansvarlig

Tidligere var det mere enkelt. Du havde en hjemmeside, medarbejderne havde telefoner og resten blev klaret med Excel-ark på kontoret. I takt med at virksomheden vokser er der kommet flere medarbejdere, projekterne er blevet mere komplicerede og både medarbejdere og kunder forventer, at alle andre har svar på alt – hele tiden.

Du ved, at det er ved at være på tide, at I udskifter jeres projektstyringssystem. Det tager simpelthen for lang tid at navigere rundt mellem projekter og genfinde gamle data. Medarbejderne får ikke altid opdateret igangværende sager, da systemet er langsommeligt og bliver betragtet som en tidsrøver i hverdagen.

Men hvad skal du stille op? Den ene dag tager den anden og I har stadig ikke fået et nyt projektstyringssystem. Din kalender er fyldt til randen, projektet udskydes konstant og du har ikke engang fået formuleret dine egne krav til systemet.
.

Kan du genkende følgende scenarier fra din virksomhed?
.

En gammel kunde ringer til dig for at snakke om en tidligere opgave I har udført for vedkommende og muligheden for en ny opgave. Du prøver at holde den positive tone i røret, mens du febrilsk leder efter den gamle sag på computeren.

→ Det var ikke sket, hvis du havde et projektstyringssystem, der matchede jeres behov.

Drømmekandidaten prøver at søge jeres opslåede stilling via jeres hjemmeside men opgiver, fordi systemet er for langsommeligt og virker oldnordisk.

Det var ikke sket, hvis du havde en hjemmeside og måske et rekrutteringsmodul, der understøttede jeres behov.

En kernemedarbejder siger op med kort varsel og en vikar tager over. Overgangen resulterer i måneders ineffektivitet, da vikaren bliver forvirret over de mange procedurer og arbejdsgange.

Det var ikke sket, hvis du havde et CMS-system, der let gav overblik og adgang til de relevante informationer.

Måske ser du lidt af din egen virkelighed i ovennævnte eksempler. Ellers kan du sikkert hurtigt komme i tanke om andre situationer, hvor manglende eller forkert it resulterer i tidsspilde, ineffektivitet eller frustration i din virksomhed. I sidste ende resulterer det i et dårligt udnyttet it-budget og tab af gode kunder og arbejdskraft.
.

En IT-chef fra MainBrain er løsningen

Vi siger ikke, at du partout skal gå ud og rekruttere en dyr it-chef til at sidde i kontoret ved siden af dig. Mindre kan gøre det. Hos MainBrain har du nemlig adgang til din helt egen it-chef, der enten på fast basis kan komme i din virksomhed og være jeres strategiske it-sparringspartner – eller som kan tilknyttes et større it-projekt og være projektleder. Din it-chef tager altid udgangspunkt i jeres forretningsplan, udarbejder en kravspecifikation og driver projektet og dialogen videre med de forskellige leverandører, så I i sidste ende står med den løsning, der bedst opfylder jeres behov.

Du kan læse mere om den interne it-chef her eller…

Så ring til os på tlf.: +45 7025 1201 eller via mail: info@mainbrain.dk. Vi kommer gerne ud til en uforpligtende snak om, hvad MainBrain kan tilbyde jeres virksomhed.

Del på Facebook  Del på LinkedIn
Forrige
29. maj 2020
Bliv din virksomheds ”IT-nørd” med disse tips & tricks til en hverdag med IT
Kunne du godt tænke dig at blive ferm til at bruge din PC's tastatur til dets fulde potentiale? Så læs med i denne uges artikel! Når du har læst denne artikel vil du kunne blære dig med al din nye tekniske genialitet allerede i morgen.
Læs indlæg
22. maj 2020
Dine medarbejderes hverdagsproblemer koster dyrt på din virksomheds bundlinje
Små, daglige IT-problemer hos dine medarbejdere koster din virksomhed dyrt. Læs med i denne uges artikel og find ud af, hvilke problemer der er tale om, og hvordan du nemt og hurtigt kan fikse dem, så du ikke smider flere penge ud af vindet!
Læs indlæg
15. maj 2020
Hvad det vil sige at lægge noget i ’Skyen’, og hvorfor du bør gøre det
Du har måske hørt om Cloud (eller 'Skyen') før, men aldrig rigtig forstået, hvad det indebærer. Du kan høste en lang række fordele og gøre din IT-hverdag meget mere effektiv, hvis du flytter dine arbejdsting op i Skyen.
Læs indlæg
MainBrain A/S
Center Boulevard 5
2300 København S
Telefon: +45 70 25 12 01
E-mail: info@mainbrain.dk
CVR: 25186893
 
Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de gemmer også information om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold. Du kan forsætte med at bruge vores side som altid, hvis du accepterer at vi bruger cookies.
MainBrain A/S | Center Boulevard 5 | 2300 København S | Tlf.: +45 70 25 12 01