Support

GDPR

Privatlivspolitik 

MainBrain A/S DK25186893 er dataansvarlig for de oplysninger, som vi indsamler om dig, og vi sikrer, at dine personoplysninger behandles i overensstemmelse med lovgivningen. 
 
Vi tager din databeskyttelse alvorligt og har derfor vedtaget denne privatlivspolitik, der fortæller dig, hvordan vi behandler dine data. 


Kontaktoplysninger
 

Hvis du ønsker at kontakte os angående vores behandling af dine personoplysninger, kan du gøre det på:  
Adresse: Center Boulevard 5, DK-2300 København S 
Tlf: +45 70 25 12 01 
 


Behandling af persondata
 

Personoplysninger er alle slags informationer, der i et eller andet omfang kan henføres til dig. Såfremt du ikke ønsker, at vi behandler disse oplysninger, kan det være problematisk at opretholde og imødekomme eventuelt indgåede aftaler. 
 

Potentielle kunder 

For at være kunde hos os er det nødvendigt, at vi indsamler følgende personoplysninger om dig:
  • Firmaoplysninger: Firmanavn, CVR-nummer, adresse, mailadresse, telefonnummer 
  • Medarbejderoplysninger: Navn på kontaktperson i firmaet, mailadresse, telefonnummer 
Personoplysninger om kunder indsamles til følgende formål:  
  • Muligt fremtidigt samarbejde eller købstransaktion 
  • Administration af din relation til os 
  • Udsendelse af nyhedsbrev 
Disse oplysninger indsamles baseret på følgende retsgrundlag: 
  • Samtykke 
  • Interesseafvejning 
Oplysningerne opbevares i det tidsrum, der er tilladt i henhold til lovgivningen, og vi sletter dem, når de ikke længere er nødvendige. Perioden afhænger af karakteren af oplysningen og baggrunden for opbevaring. Typisk vil oplysninger vedr. kunder blive slettet efter der ikke har været noget kontakt med kunden i 5 år. 
 

Kunder 

For at være kunde hos os er det nødvendigt, at vi indsamler følgende oplysninger om dig:  
  • Firmaoplysninger: Firmanavn, CVR-nummer, adresse, mailadresse, telefonnummer 
  • Medarbejderoplysninger: Navn på kontaktperson i firmaet, mailadresse, telefonnummer
  • IP-adresser for enheder under vores service
  • Enhedsinformation, serienummer, enhedstype, opdateringsstatus. 
Personoplysninger om kunder indsamles til følgende formål:  
  • At afhjælpe kundens problem eller ønske 
  • At kunne servicere vores kunder med de aftaler og forpligtelser vi har 
  • Løbende vedligeholdelse af kunders hardware og Cloud-løsninger 
  • Udsendelse af nyhedsbrev 
  • Informere om sikkerhed. 
Disse oplysninger indsamles baseret på følgende retsgrundlag: 
  • Samtykke mellem kunde og MainBrain A/S 
  • Opfyldelse af kontrakt
  • Retslig forpligtelse 
Oplysningerne opbevares i det tidsrum, der er tilladt i henhold til lovgivningen, og vi sletter dem, når de ikke længere er nødvendige. Perioden afhænger af karakteren af oplysningen og baggrunden for opbevaring. Typisk vil oplysninger vedr. kunder blive slettet efter der ikke har været noget kontakt med kunden i 5 år. 
 

Leverandører og samarbejdspartnere 

For at være leverandør og samarbejdspartner hos os er det nødvendigt, at vi indsamler følgende personoplysninger om dig: 
  • Firmaoplysninger: Firmanavn, CVR-nummer, adresse, mailadresse, telefonnummer 
  • Medarbejderoplysninger: Navn på kontaktperson i firmaet, mailadresse, telefonnummer 
Personoplysninger om leverandører og samarbejdspartnere indsamles til følgende formål:  
  • Behandling af vores køb/ydelser 
  • Administration af din relation til os 
Disse oplysninger indsamles baseret på følgende retsgrundlag:  
  • Samtykke mellem leverandør, kunde og MainBrain A/S
  • Opfyldelse af kontrakt
  • Retslig forpligtelse 
Oplysningerne opbevares i det tidsrum, der er tilladt i henhold til lovgivningen, og vi sletter dem, når de ikke længere er nødvendige. Perioden afhænger af karakteren af oplysningen og baggrunden for opbevaring. Typisk vil oplysninger vedr. leverandører blive slettet efter endt garanti og reklamation på evt. produkter. 
 

Jobansøgere 

Ved modtagelse af ansøgning og bilag bliver det fremsendte materiale gennemlæst af den relevante leder med det formål at kunne besvare og vurdere indholdet i forhold til et defineret job. Vores lovlige grundlag for behandling af din ansøgning er interesseafvejning.
 
Ansøgning og bilag bliver delt internt med relevante personer i rekrutteringsprocessen og bliver ikke videregivet til andre udenfor virksomheden. 
 
Ansøgning og bilag gemmes indtil den rette kandidat er fundet, og rekrutteringsprocessen er afsluttet. Herefter vil ansøgning og bilag blive slettet.
 
Ved uopfordrede ansøgninger gemmes ansøgning og bilag max i 6 måneder, hvorefter det slettes.
 
Hvis ansøgning og bilag gemmes i mere end 6 måneder, indhentes særskilt samtykke hos kandidaten.  
 
Dit samtykke er frivilligt, og du kan til enhver tid trække det tilbage ved at henvende dig til os. Brug kontaktoplysningerne ovenfor hvis du ønsker yderligere oplysninger. 
 


Øvrige oplysninger om behandling
 

Sikkerhed 

Vi har truffet passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger mod, at dine oplysninger hændeligt eller ulovligt bliver slettet, offentliggjort, fortabt, forringet eller kommer til uvedkommendes kendskab, misbruges eller i øvrigt behandles i strid med lovgivningen. 
 

Dataminimering 

Vi indsamler, behandler og opbevarer kun de persondata, der er nødvendige i forhold til at opfylde vores fastsatte formål. Derudover kan det være bestemt ved lovgivning, hvilken type data, der er nødvendig at indsamle og opbevare for vores forretningsdrift. Typen og omfanget af de persondata, vi behandler, kan også være bestemt af behovet for at opfylde en kontrakt eller en anden retlig forpligtelse.
 

Data holdes ajour 

Da vores service er afhængig af, at dine data er korrekte og opdaterede, beder vi dig oplyse os om relevante ændringer i dine data. Du kan benytte kontaktoplysningerne ovenfor til at meddele os om dine ændringer, så sørger vi for at opdatere dine persondata. Hvis vi selv bliver opmærksomme på, at data ikke er korrekte, opdaterer vi oplysningerne og giver dig meddelelse om dette.
 

Videregivelse af oplysninger 

Vi benytter en række tredjeparter til opbevaring og behandling af data - herunder leverandører af it-løsninger, backup og bogholderi. Disse behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke anvende dem til deres egne formål. I relevante tilfælde videregives data til banker og inkasso. 
 
Vi anvender kun databehandlere i EU eller sikre tredjelande, samt virksomheder i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. Som databehandlere i lande uden for EU benyttes AddigyAutotaskCloudfinderMailchimp og Facebook (data fra vores facebookside) som er medlem af US Privacy Shield.  
 


Dine rettigheder
 

  • Du har til en enhver tid ret til at få oplyst, hvilke data vi behandler om dig, hvor de stammer fra, og hvad vi anvender dem til. Du kan også få oplyst, hvor længe vi opbevarer dine persondata, og hvem, der modtager data om dig, i det omfang vi videregiver data i Danmark og i udlandet. 
  • Hvis du anmoder om det, kan vi oplyse dig om de data, vi behandler om dig. Adgangen kan dog være begrænset af hensyn til andre personers privatlivsbeskyttelse, til forretningshemmeligheder og immaterielle rettigheder. 
  • Hvis du mener, at de persondata, vi behandler om dig, er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. Du skal henvende dig til os og oplyse os om, hvori unøjagtighederne består, og hvordan de kan rettes.  
  • I nogle tilfælde vil vi have en forpligtelse til at slette dine persondata. Det gælder fx, hvis du trækker et eventuelt afgivet samtykke tilbage. Hvis du mener, at dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi indhentede dem til, kan du bede om at få dem slettet. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen eller andre retlige forpligtelser. 
  • Du har mulighed for at indgive en klage til Datatilsynet. 
  • Når du henvender dig med en anmodning om at få rettet eller slettet dine persondata, undersøger vi, om betingelserne er opfyldt og gennemfører i så fald ændringer eller sletning så hurtigt som muligt. 
  • Du har ret til at gøre indsigelse mod vores behandling af dine persondata. Du kan også gøre indsigelse mod vores videregivelse af dine data til markedsføringsformål. Du kan bruge kontaktoplysningerne øverst til at sende en indsigelse. Hvis din indsigelse er berettiget, sørger vi for at ophøre med behandlingen af dine persondata.  
  • Du har mulighed for at benytte dig af dataportabilitet, i så fald du ønsker dine oplysninger flyttet til en anden dataansvarlig eller databehandler. 
  • Vi sletter af egen drift dine persondata, når de ikke længere er nødvendige for det formål, som de er indsamlet til. 
Du kan gøre brug af dine rettigheder ved at henvende dig til os. Vores kontaktoplysninger finder du øverst.  
 
Kontakt os
Du er altid velkommen til at kontakte os på telefon +45 70 25 12 01, eller via formularen herunder.
Navn:
*
Telefon:
*
E-mail:
*
Evt. besked:
 

Få løbende input til hvordan du effektiviserer din virksomhed

IT Servicepakker
IT service til fast pris
IT Outsourcing
Ekstern IT afdeling
Office 365 & Azure
Flyt dine data op i skyen
MainBrain A/S
Center Boulevard 5
2300 København S
Telefon: +45 70 25 12 01
E-mail: info@mainbrain.dk
CVR: 25186893
 
Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de gemmer også information om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold. Du kan forsætte med at bruge vores side som altid, hvis du accepterer at vi bruger cookies.
MainBrain A/S | Center Boulevard 5 | 2300 København S | Tlf.: +45 70 25 12 01