Support
1:1 Samtale

Har du styr på dit IT-udstyr?

« Tilbage
Dato: 3. juni 2021
De fleste tænker ikke rigtig over hvilket IT-udstyr en virksomhed benytter i det daglige arbejde, og de færreste ved hvilke komplikationer der kan opstå, ved ikke at have det rette IT-udstyr.
Virksomhedens computere, server og andet udstyr, kan have en stor indflydelse på den daglige drift, og ved at have det rette IT-udstyr, kan virksomheden spare på budgettet på den lange bane.
Der er virksomheder, som ikke ser vigtigheden i at have det rette IT-udstyr, hvilket ofte går ud over den enkelte medarbejder. Køb af gamle brugte pc’er, som har langsomme processorer og som kontinuerligt kommer ud for problemer, er ikke værd at investere i på den lange bane. Det kan ofte være udfordring at skulle sætte sig ind i, hvad der kræves af en arbejdscomputer, som tilfredsstiller lige præcis dine behov. Der er bl.a. forskellige operativsystemer såsom macOS og Windows, og her er det ofte præferancer som dominerer. Vi vil i denne artikel gennemgå hvilket udstyr som er essentielt for en virksomhed, og hvordan du kan spare på budgettet ved at købe det rette IT-udstyr:
 

Hvordan vælger jeg IT-udstyr?

Som nævnt ovenfor så kommer valget af IT-udstyr an på, hvilket forretning som det skal benyttes til. Nogle designere foretrækker mac pågrund af dets intuitive og hurtige funktioner, hvor andre foretrækker Windows for dets overall performance og brugervenlighed. Spørgsmål som du bør stille dig selv er følgende:
  • Hvad er dine behov til IT-udstyr?
  • Hvad er den højeste pris du ønsker at betale?
  • Ønsker du at købe nyt eller brugt?
  • Skal IT-udstyret købes eller lejes?
Ved at reflektere over hvad dine behov er, er du på den rette vej til, at kortlægge hvilket IT-udstyr som er nødvendigt. Vi hos MainBrain er specialister i grundigt at analysere hvad en virksomhed har brug for, hvilket vi her vil komme med forslag til.

Internet med høj kapacitet

For at have et funktionelt arbejdsmiljø, er et hurtigt internet med lav down-time et vigtigt element i, at både du og dine medarbejdere får løst opgaver uden komplikationer med internettet. Vær derfor ikke bange for at investere i et ordenligt internet, som har en høj hastighed. I dag er der store muligheder for at vælge et hurtigt internet til en lav pris, hvor vi foretrækker at du benytter dig af fiber internet.
 

Benyttelse af digitale løsninger i ”skyen”

Hvis du ikke er kendt med hvad ”skyen” er, så vil vi her kort forklare det. Skyen er digitale løsninger online, hvor du kan opbevare og gemme data, såvel som lave en backup. Det vil sige, at du nemt kan tilgå dine data, og at de er sikret ved et eventuelt hackerangreb. Dette er et essentielt element i bekæmpelsen af hackere, og du kan dermed sikre din virksomhed mod sådanne angreb. MainBrain giver dig en backup løsning, som er en af de bedste på markedet, og garanterer flere backups om dagen, så din virksomhed kan vækste i trygge rammer.
 

Invester i Microsoft Teams

I disse tider hvor hjemmearbejde har været en mere eller mindre dominerende arbejdstilgang, så er Teams den foretrukne software, som både er til at betale og effektivt. Teams er en digital software løsning, som gør det nemt at planlægge- og tildele arbejdsopgaver, holde online videomøder og give et overblik over de enkelte medarbejderes arbejdsgange. De fælles dokumenter gør det nemt at gennemgå økonomiske nøgletal, såvel som at planlægge andre ad-hoc opgaver.

Vi hjælper dig på godt vej!

Hos MainBrain skal du ikke gå og tænke på, hvilket udstyr der er brug for, eller hvordan du sætter de forskellige digitale softwares op – vi sørger for at du får en så glat overgang som muligt, så du kan fokusere på din virksomhed. Vi giver en gratis analyse af din virksomhed og lokaliserer de behov, som vi mener er nødvendige for at vækste. Kunne du tænke dig at vide mere og have en gratis 30 minutters uforpligtende samtale med os? Så tryk på knappen nedenfor:
Lyder ovenstående interessant, og kunne du tænke dig at tage din forretning til nye højder ved at få det meste ud af IT’en i din hverdag, så tøv ikke med at kontakte os med det samme.
 
Dette kan gøres via telefon +45 70 25 12 01, via vores kontaktformular på vores hjemmeside eller ved at trykke på knappen ovenfor, hvor du kvit og frit kan booke en 30 minutters uforpligtende samtale, når det passer ind i din kalender.
 
Vi glæder os til at høre fra dig!
Del på Facebook  Del på LinkedIn
Forrige
15. juni 2021
Nedetid kan koste din virksomhed dyrt
Hackerangreb og nedbrud af IT-systemer kan have en stor konsekvens for din virksomhed
Læs indlæg
3. juni 2021
Har du styr på dit IT-udstyr?
En virksomheds IT-udstyr er vigtig for både virksomhedsejer og medarbejderne
Læs indlæg
14. maj 2021
Styrk sikkerheden med et solidt password
Er du en af dem, som benytter det samme password til alle din brugere?
Læs indlæg
MainBrain A/S
Center Boulevard 5
2300 København S
Telefon: +45 70 25 12 01
E-mail: info@mainbrain.dk
CVR: 25186893
 
MainBrain A/S | Center Boulevard 5 | 2300 København S | Tlf.: +45 70 25 12 01