Support

Mailløsninger

Hvilken mailløsning passer bedst til lige netop din virksomhed? 

 
Alle virksomhedsejere står over for dette spørgsmål, når de enten står og skal stifte deres virksomhed, eller når de er nået dertil, hvor virksomheden er blevet så stor, at en optimering af systemerne er blevet en nødvendighed. 
 
Det kan være rigtig svært at få overblik over, hvilke mailløsninger der er på det danske marked, og lige netop hvilken en af dem, der passer bedst til din virksomhed. I denne forbindelse vil vi prøve at simplificere det hele for dig og gøre det klart, hvilken vi tænker vil være den mest fordelagtige for dig og din virksomhed. Der er et utal af større og mindre mailsystemer, men disse er nogle af dem, der hyppigst bliver brugt på det danske marked: 
 
  • Gmail:

    Et gratis program, som de fleste nok kender. Det har begrænsede mængder faciliteter og er koblet op på din Google-konto, hvilket gør det svært at benytte i et professionelt og mere omfattende anliggende. 
  • POP3 og IMAP:

    Når man køber et Webhotel for hosting af ens hjemmeside, så følger der i de fleste tilfælde også et mailhotel med, hvor man kan hente mails via POP3 og IMAP. Udfordringen med en sådan mailløsning til erhverv er, at man ikke får nogen mulighed for kalender-integration, hvilket kan resultere i, at planlægning af møder bliver mere besværligt. 
  • Mailchimp:

    Et program, der primært er designet til marketingsfeltet – herunder med fokus på marketing automation. 
  • Microsoft Office 365:

    Dette er et program, der koster penge, men som er rig på muligheder. Det har en stor brugervenlighed, masser af faciliteter og tillader at koordinere kalendere m.m. ansatte og ejere imellem. Microsoft Office 365’s programmer tilbydes i forskellige pakker således, at du ikke er tvunget til at købe alt eller intet. I stedet kan du selv vælge den pakke med de programmer, som du primært tænker, at din virksomhed vil få gavn af. På denne måde sparer din virksomhed penge, da I ikke betaler for unødvendige programmer, som I aldrig vil komme til at bruge alligevel. 
  • Hosted Exchange:

    Dette er en privat hosted løsning af Microsoft Exchange server. Det kan også ses som en mindre udgave af Microsoft Office 365, der kan tilbyde få funktioner såsom mail, kalendere og kontaktløsninger.  
 
 

Lad os i MainBrain hjælpe dig

 
MainBrain blev stiftet i år 2000, hvilket vil sige, at vi har været med lige fra fødslen af IT. Vi har dermed oplevet udviklingen inden for IT, og med denne baggrund har vi dermed opnået en masse kompetencer og kvalifikationer inden for feltet samt prøvet lidt af hvert. Dette gør, at vi kan kalde os eksperter inden for IT, og derfor vil vi meget gerne hjælpe dig med at finde det mailsystem, som passer dig og din virksomhed bedst. 
 
Med dette in mente er vi i MainBrain fortalere for og tilhængere af Microsoft 365 og Office 365, hvilke begge er programmer vi selv benytter os af til daglig i stor stil, har haft stor succes med og derfor også kan sige god for.  
 
Du har garanteret oplevet i din daglige gang i virksomheden, at der er sket en dobbeltbooking eller ansatte taler forbi hinanden via mails angående aftaler og deadlines. Alle disse komplikationer, der hindrer det daglige flow i virksomheden, er Microsoft 365 løsningen på.  
 
Microsoft 365 er et nemt og overskueligt mailsystem, der egner sig aldeles godt til virksomhedsbrug. Den tillader blandt andet din virksomheds ansatte at synkronisere kalendere. Dette giver de ansatte rig mulighed for smertefrit at kunne koordinere møder, hvilket gør arbejdsgangen mere flydende, effektiv og uproblematisk. Som ejer af virksomheden kan du se, hvad dine ansatte har af møder fra dag til dag eller flere uger ude i fremtiden, hvis du har planer om at arrangere en begivenhed, hvor en større del af dine ansatte gerne skal kunne deltage. Mailsystemet er desuden nemt at overskue således, at alle kan navigere i det uden problemer. 
 
I øvrigt er Office 365 inkluderet i Microsoft 365, og til forskel for Office 365 indeholder Microsoft 365 en lang række sikkerhedsfunktioner såsom Windows Antivirus og Windows Information Protection, der sikrer, at din virksomheds data, filer og lignende altid er i sikre hænder.
Kontakt os
Du er altid velkommen til at kontakte os på telefon +45 70 25 12 01, eller via formularen herunder.
Navn:
*
Telefon:
*
E-mail:
*
Evt. besked:
 

Få løbende input til hvordan du effektiviserer din virksomhed

IT Servicepakker
IT service til fast pris
IT Outsourcing
Ekstern IT afdeling
Office 365 & Azure
Flyt dine data op i skyen
MainBrain A/S
Center Boulevard 5
2300 København S
Telefon: +45 70 25 12 01
E-mail: info@mainbrain.dk
CVR: 25186893
 
Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de gemmer også information om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold. Du kan forsætte med at bruge vores side som altid, hvis du accepterer at vi bruger cookies.
MainBrain A/S | Center Boulevard 5 | 2300 København S | Tlf.: +45 70 25 12 01