Support

Office 2019, Office 365 eller Microsoft 365 – hvad er forskellen?

« Tilbage
Dato: 6. december 2019

Hvad er hvad?

Er du en af dem, der ikke kan gennemskue, om der er forskel på Office 2019, Office 365 og Microsoft 365 – og hvad forskellene i så fald er? Så kan vi sagtens forstå dig, og du er helt sikkert ikke alene!
 

De overordnede forskelle

Hvis ikke du har fået forklaret, hvad der er hvad, og hvor de tre pakker adskiller sig fra hinanden, kan forskellen være svær at få øje på. Derfor vil vi hjælpe dig lidt på vej. Vi vil forsøge at tydeliggøre de væsentligste forskelle på Office 2019, Office 365 samt Microsoft 365, så du – efter at have læst denne artikel – kan gå ud og blære dig på arbejdspladsen med din nye, skarpe IT-forståelse.

Forskellen på pakkerne i grove træk:
  • Office 2019: Office 2019 er den pakke, som de fleste kender til og bruger til privat brug i form af Home & Student-pakken. Pakken er et engangskøb, hvilken blandt andet indeholder de klassiske programmer i form af Word, Excel og Powerpoint. Denne pakke kan kun installeres på én enhed og inkluderer ikke automatisk opdatering af nye funktioner, lagring eller -deling af dine filer online (i clouden/”skyen”) eller generelle værktøjer til at administrere din virksomhed.
  • Office 365: Office 365 indeholder alt det, som Office 2019 også indeholder – og mere til. Det er en abonnementspakke, hvor du månedligt eller årligt betaler et fast beløb. Pakken indeholder ovenstående indhold samt online lagring af dine filer skyen, hvortil en række forskellige tjenester er tilknyttet (Microsoft Teams, OneDrive for Business, Planner, Sharepoint m.m.). Med Office 365 skal du heller ikke bekymre dig om årgangsversion eller eventuelle opdateringer, da denne abonnementspakke inkluderer fri adgang til alle programopdateringer. Abonnementspakken inkluderer yderligere fri download på så mange enheder du brug for, men kun 5 enheder kan være logget på samtidig.
  • Microsoft 365: Microsoft 365 har det hele. Udover at indeholde det samme som i de to pakker ovenfor, træder Microsoft op ”to the next level” og inkluderer Windows 10-systemet. Modsat de to andre pakketyper inkluderer Microsoft 365 altså ikke kun programmer, men også et reelt operativsystem, som er cloudbaseret (funktioner skabt med henblik på integration til 'skyen'). Derudover inkluderer Microsoft 365 en lang række server- og sikkerhedstjenester. Microsoft 365-pakken fås i forskellige versioner, som passer til forskellige virksomhedsstørrelser. Prisen for abonnementspakken varierer pr. bruger samt på baggrund af den ønskede mængde af lager- og tjenesteydelser.
Ved du allerede nu, at du gerne vil høre mere om, hvordan Microsoft 365 kan bidrage til at gøre hverdagen nemmere i din virksomhed, så tøv ikke med at kontakte os på telefon +45 70 25 12 01 eller ved at udfylde vores kontaktformular. Vi sidder klar til en uforpligtende snak om, hvordan vi sammen kan finde den mest brugbare løsning på en mere effektiv IT-hverdag for dig og din virksomhed.

Hvilken pakke er så mest passende til din virksomhed?


Som virksomhedsejer fremgår det hurtigt ud fra den korte gennemgang ovenfor, at du skal forholde dig til enten Office 365 eller Microsoft 365 – al afhængig af dit IT-forbrug i dagligdagen.

Vi bruger selv - og kan derfor klart anbefale - Microsoft 365, da det er en pakke, som kan det hele. Dette kan den til en overkommelig pris, samtidig med at den kan skræddersyes, så den passer til lige netop din virksomheds behov. Hvis du værdsætter effektive kommunikationsgange og i forlængelse af dette en generel øget produktivitet, er Microsoft 365 den pakke, som du skal gå med. Microsoft 365 gør det muligt at synkronisere mails og kalendere, indeholder diverse administrationsværktøjer samt gør dine kommunikationsgange i hverdagen meget mere overkommelige.
Kunne du tænke dig at vide mere om Microsoft 365 i relation til din egen virksomhed, eller har du nogle spørgsmål, du har brug for svar på, så tøv endelig ikke med at kontakte os. Vi sidder klar på telefon +45 70 25 12 01 til en uforpligtende snak, og hvis du foretrækker, at vi ringer dig op, kan du i stedet udfylde vores kontaktformular. Lad os sammen effektivisere din IT-hverdag.
Del på Facebook  Del på LinkedIn
Forrige
17. januar 2020
Øg din virksomheds produktivitet med Microsoft Teams!
Hvis ikke du allerede har stiftet bekendtskab med Microsoft Teams, så gør du det formentlig snart. Microsoft vinder ind hos flere og flere virksomheder landet over - store som små.
Læs indlæg
20. december 2019
Uniconta baner vejen for effektive arbejdsgange!
Uniconta er løsningen på dagligdagens unødvendige problematikker. Kommunikationsgangene kan nemt optimeres med Uniconta, og med dette øges din virksomheds samlede produktivitet.
Læs indlæg
6. december 2019
Office 2019, Office 365 eller Microsoft 365 – hvad er forskellen?
Hvad er forskellen egentlig på de forskellige pakker, som Microsoft udbyder? Det er vigtigt at forstå forskellene, hvis du vil sikre dig, at du får valgt rigtigt første gang.
Læs indlæg
MainBrain A/S
Center Boulevard 5
2300 København S
Telefon: +45 70 25 12 01
E-mail: info@mainbrain.dk
CVR: 25186893
 
Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de gemmer også information om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold. Du kan forsætte med at bruge vores side som altid, hvis du accepterer at vi bruger cookies.
MainBrain A/S | Center Boulevard 5 | 2300 København S | Tlf.: +45 70 25 12 01