Support
1:1 Samtale

Optimér dine online møder

« Tilbage
Dato: 2. februar 2021
Du har oplevet gode møder - du har sikkert også oplevet dårlige møder. Men hvad er essensen af et godt oline møde egentligt?
Om du holder møder på enten Zoom eller Teams, om det er med kollegaer eller kunder, så er det vigtigt at det er en god oplevelse for begge parter. Der er ikke noget værre end at sidde til møde, hvor skidtet ikke virker optimalt, belysningen er elendig, eller at mikrofonen ikke virker.
Online møder er i dag blevet en standard på de fleste arbejdspladser, og det er derfor vigtigt at man som virksomhed kan skabe det bedste og mest effektive møde, for både kolleger og kunder.
Vi vil i denne blog kortlægge 3 tips til, hvordan du kan skabe et effektivt og godt online møde, som giver både dine kolleger og kunder en god oplevelse.
 

1. Belysning er et must

Har du før siddet på et møde, og ikke kan se personen på den anden side på grund af at der enten er for meget lys, eller at der er for mørkt? For at forbedre billedkvaliteten, så er det en god idé at have tændt for en lampe, og rulle gardinerne ned for sollys, da baggrundslys gør billedet mørkt. Her kan du evt. sætte en sort eller hvid baggrund op, så der ikke er lys bagfra som interfererer med belysningen.
 

2. Benyt et headset/høretelefoner

For at maksimere lydkvaliteten er det en god ide at benytte et headset eller høretelefoner, da lyden direkte fra computeren ofte ikke er af god kvalitet. Du kan enten benytte et bluetooth headset, eller bare normale Apple høretelefoner. Du kan i enten Zoom eller Teams reducere støjniveauet, så udefrakommende støj bliver filtreret. Dette kan du læse om hvordan du gør for Zoom her - og for Microsoft Teams her.
 

3. Skærmdelings funktion

For at vise det arbejde du har lavet, kan du benytte skærmdelingsfunktionen til at dele din skærm, som gør det nemmere at gå igennem opgaver så alle kan se med og kommentere. Dette kan effektivisere dine møder og spare tid, da der kun er én som kan dele sin skærm af gangen, og på denne måde er der ikke for meget forvirring om hvad der bliver talt om på mødet. Man kan desuden også gennemgå sine PowerPoints ved at skærmdele, som gør det nemt og overskueligt at holde online møder.

Er du i tvivl om hvordan man benytter og sætter Microsoft Teams up?


Vi hos MainBrain har specialiseret os indenfor Microsoft Teams, da vi mener at denne platform er den mest optimale til at lave online møder. Det er især vigtigt at have en stabil online platform under disse corona tider, som kan optimere arbejdet hjemmefra. Kunne du tænke dig at vide mere om hvordan Teams fungerer og evt. have hjælp til at sætte det op? Vi sidder klar på stolene til at hjælpe dig, og ved at trykke på knappen nedenfor, kan du booke et 30 minutters uforpligtende møde, hvor vi assistere dig i alt indenfor IT.
Lyder ovenstående interessant, og kunne du tænke dig at tage din forretning til nye højder ved at få det meste ud af IT’en i din hverdag, så tøv ikke med at kontakte os med det samme.
 
Dette kan gøres via telefon +45 70 25 12 01, via vores kontaktformular på vores hjemmeside eller ved at trykke på knappen ovenfor, hvor du kvit og frit kan booke en 30 minutters uforpligtende samtale, når det passer ind i din kalender.
 
Vi glæder os til at høre fra dig!
Del på Facebook  Del på LinkedIn
Forrige
12. april 2021
Microsoft Teams vs Zoom
Er du i tvivl om hvilken kommunikations platform, som er bedst tilegnet dig og din virksomhed?
Læs indlæg
26. marts 2021
Er der udfordringer med den basale IT-drift på din arbejdsplads?
IT-problemer opstår i de fleste virksomheder, og kan resultere i at værdifuld tid bliver spildt.
Læs indlæg
17. marts 2021
Bør du investere i en ekstern IT-afdeling?
Når du investere i IT, er der altid nogle ting du bør overveje.
Læs indlæg
MainBrain A/S
Center Boulevard 5
2300 København S
Telefon: +45 70 25 12 01
E-mail: info@mainbrain.dk
CVR: 25186893
 
MainBrain A/S | Center Boulevard 5 | 2300 København S | Tlf.: +45 70 25 12 01