Support

SharePoint – Effektivisering af virksomhedens arbejdsgange

« Tilbage
Dato: 28. september 2015

Vil I som virksomhed gerne styrke arbejdsgangene og samarbejdet mellem jeres ansatte så skulle I overveje brugen af SharePoint.

Ved at flytte til skyen, er der som regel nogle ressourcer som bliver frigjort fra IT budgettet, som kan bruges mere effektiv i forhold til udviklingen af jeres kerneforretning.

Når I har flyttet jeres data op i skyen, kan I overveje om I vil systematisere jeres dokumenter, filer etc. gennem SharePoint og derved effektivisere firmaets arbejdsgange, og få det mest optimale ud af de frigjorte ressourcer.

Hvad kan I med SharePoint som virksomhed?

Enten som en selvstændig funktion eller som en del af Microsoft Office 365, kan man som sagt med SharePoint effektivisere jeres arbejdsgange på tværs af organisationen, hvad end det så er på tværs af afdelinger, landsdele eller verdensdele imellem.

SharePoint er applikationsplatform, som bruges til at optimere samarbejde og vidensdeling mellem de ansatte i jeres organisation. I kan via platformen dele ideer og nemt opdatere hinanden omkring, hvilke projekter I sidder og arbejder på lige nu.

Del

I kan med SharePoint dele, organisere jeres dokumenter og andre filer ved at oprette mapper, men også grupper. Det er nemmere at dele jeres projekter mellem hinanden, da det ikke er nødvendigt at vedhæfte dem i mails.

I kan også oprette diskussionsfora, hvor I kan diskutere det sidste nye inden for jeres branche, nye ideer til forretningen. I kan få sparring fra uventede sider ved at bruge denne funktion af SharePoint, hvis der står spørgsmål undervejs i et projekt.

Få overblik

I får gennem brugen af denne platform også et overblik over jeres egne aktiviteter og projekterede deadlines.

Samtidig kan platformen også give jer overblikket over dokumentationen, I har liggende på et givent projekt, om det er så er kundeprojekter eller marketingsafdelingens kampagner.

I kan også have jeres kunderegistre, medarbejderoversigter liggende på SharePoint.

Styrk samarbejdet

Denne deling mellem medarbejdere kan være med til at samle jeres forskellige afdelinger på tværs af grænser. Et samarbejde, der videre kan forstærkes ved brugen af Yammer, det sociale netværk for virksomheden. Platformen gør det også nemmere at finde eksperter, medarbejderne ikke lige vidste eksisterede, som kan bringe projekterne op på det næste plan.

Husk I også har adgang til alle jeres filer fra hvilken som helst enhed, som I benytter i jeres arbejde, hvad end det er en mobil, tablet eller computer.

Vil du have hjælp til at effektivisere jeres arbejdsgange med SharePoint?

Så kontakt endelig én af MainBrains konsulenter på tlf.: +45 7025 1201 eller på mail info@mainbrain.dk. Vi assisterer gerne jer i jeres opsætning af SharePoint, så det passer til jeres konkrete behov.

Vi, i MainBrain, har for eksempel hjulpet en af vores kunder som er spredt ud over flere lande, endda kontinenter, med at effektivisere deres arbejdsgange med SharePoint. Derfor kan alle involverede parter i firmaet eller i forskellige projekter nu på tværs af grænser tilgå og hjælpe hinanden i at effektivisere forretningen.

Del på Facebook  Del på LinkedIn
Forrige
8. november 2019
En effektiv IT-infrastruktur kan spare din virksomhed mange ressourcer
En god IT-infrastruktur er ikke at kimse ad. Den kan højne din virksomheds IT-sikkerhed markant og spare dig mange penge i sidste ende.
Læs indlæg
1. november 2019
Hackerangreb koster dig mere end 'bare' penge
Cyberkriminalitet har større følger, end du går og tror. Det har ikke kun øjeblikkelige konsekvenser, men også konsekvenser for din virksomheds fremtid.
Læs indlæg
21. oktober 2019
MainBrain A/S deltager i UNICONTA-arrangementet “Digitale Guldkorn”!
Holdet fra MainBrain fik sig en god snak med Erik Damgaard om Unicontas mange muligheder.
Læs indlæg
MainBrain A/S
Center Boulevard 5
2300 København S
Telefon: +45 70 25 12 01
E-mail: lev-fak@mainbrain.dk
CVR: 25186893
 
Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de gemmer også information om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold. Du kan forsætte med at bruge vores side som altid, hvis du accepterer at vi bruger cookies.
MainBrain A/S | Center Boulevard 5 | 2300 København S | Tlf.: +45 70 25 12 01