Support
1:1 Samtale

Sikkerhedskopiér og backup dine data

« Tilbage
Dato: 20. januar 2021
Backup af dine data er vigtigt for at sikre dine data, skulle du blive hacket eller hvis computeren/computerne brænder sammen. En backup/sikkerhedskopiering er standard i de fleste virksomheder i dag, da ingen ønsker at miste flere års data, bare fordi der ikke var blevet lavet en backup af systemet. Du får derfor her et overblik over, hvordan du laver en backup af dit system.
Det er vigtigt at din virksomhedsdata altid er beskyttet, samt at du har lavet en backup, hvis det værst tænkelige skulle ske. Der er mange der ikke forstår vigtigheden i at have en backup af sine enheder, men det er essentielt for en virksomhed, da vi i dag har alt liggende digitalt på vores computere.

Vi nævner her de mest optimale muligheder for backup:
  • USB-nøgle
  • Online backup (skyen)

USB-nøgle gemmer dine data lokalt


Én af de positive ting ved at lave en backup på en USB, er at man kan have den med i lommen og hurtig uploade backup’en til en anden computer. Det eneste som man skal gøre er, at lave en backup på USB-nøglen, og derefter indsætte den i den enhed man ønsker at backup.
En ulempe ved at benytte en USB-nøgle er, at der ofte ikke er særlig meget plads. Der er begrænset plads og det er ofte ikke muligt at opbevare store mængder af data, som virksomheder ofte har brug for. Det er desuden også ekstremt vigtigt at USB-nøglen er opbevaret i et sikkert sted, for hvis du mister den så har du mistet al din data. Et godt sted at gemme nøglen kan være på dit kontor i en skuffe, eller hos et familiemedlem som du kan stole på.

Backup i skyen

Online backup i skyen/cloud-løsning, er en sikkerhedskopierng/backup som du laver af dit system, som bliver uploadet digitalt på en beskyttet online platform. Her kan du nemt tilgå dine data, så længe du har en internetforbindelse.
En cloud-løsning gør det muligt at opbevare store mængder af data digitalt, så du nemt kan lave en backup af dit system. Denne backup metode er ofte foretrukket af små til store virksomheder, og er den løsning vi hos MainBrain foreslår vores kunder, som den mest optimale måde at opbevare sin backup.
Denne løsning er særdeles mere effektiv end USB-nøgle, da fordelene ved en cloud-løsning er, at du altid har din data tilgængelig og automatisk kan backup dine data. Der er heller ikke risiko for at du mister din USB-nøgle, og dermed er din data sikret digitalt. Det eneste det kræver er, at finde en cloud-løsning som passer til din virksomhed, og dem er der adskillige udbydere af.

Backup med Keepit


Vi hos MainBrain foreslår vores kunder at bruge Keepit, som er et nemt anvendeligt automatiseret software, som gør det muligt at lave en backup på tværs af alle enheder. Al den data som bliver backup med Keepit, er samlet og sikret, så ingen andre end dig selv har adgang til denne data. Dette eliminerer også faren for at hackere skal opsnuppe dine data, da den er sikret i et cloud-system. Fra Keepit platformen har du din data lige ved hånden, og du kan tilgå denne data nemt og sikkert, så længe du har en internetforbindelse. Du kan sætte Keepit til automatisk at uploade og indsamle data fra dit computersystem, så du altid er sikret at intet af din data går tabt.
 
MainBrain går meget op i sikkerhed at vores kunders data, samt sørge for at der altid er lavet en backup. Der er ingen som ønsker at miste flere års arbejde, bare fordi man glemte at lave en backup af sit system. Kunne du derfor tænke dig at vide mere om hvordan cloud-løsninger fungerer, og hvordan du kan få hjælp til at lave en backup af dit system? Så sidder vi hos MainBrain klar ved stolene til at assistere dig, og hjælpe dig godt på vej til at sikre dine data.
Lyder ovenstående interessant, og kunne du tænke dig at tage din forretning til nye højder ved at få det meste ud af IT’en i din hverdag, så tøv ikke med at kontakte os med det samme.
 
Dette kan gøres via telefon +45 70 25 12 01, via vores kontaktformular på vores hjemmeside eller ved at trykke på knappen ovenfor, hvor du kvit og frit kan booke en 30 minutters uforpligtende samtale, når det passer ind i din kalender.
 
Vi glæder os til at høre fra dig!

Subscribe

* indicates required

MainBrain vil benytte de udleverede oplysninger via denne tilmeldingsformular til at tage kontakt til dig og for opdaterings- og marketingformål.

Du kan ændre holdning til hver en tid og unsubscribe fra vores nyhedsbrev i bunden af hvilket som helst nyhedsbrev, du modtager fra os. Alternativt kan du kontakte os på info@mainbrain.dk. Dine oplysninger vil blive behandlet med respekt. Besøg vores website for mere information om vores privatlivspolitik. Ved at klikke nedenfor accepterer du, at vi må behandle dine oplysninger efter disse betingelser.

We use Mailchimp as our marketing platform. By clicking below to subscribe, you acknowledge that your information will be transferred to Mailchimp for processing. Learn more about Mailchimp's privacy practices here.

Del på Facebook  Del på LinkedIn
Forrige
19. februar 2021
Corona-krisen kan ramme  IT-sikkerheden i din virksomhed
Er du i tvivl om, hvor sikker din virksomhed er overfor et eventuelt hackerangreb?
Læs indlæg
2. februar 2021
Optimér dine online møder
Er du i  tvivl om hvordan man laver et effektivt online møde?
Læs indlæg
20. januar 2021
Sikkerhedskopiér og backup dine data
Benytter du en cloud-løsning til at backup din virksomheds data? Hvis ikke, så læs med her!
Læs indlæg
MainBrain A/S
Center Boulevard 5
2300 København S
Telefon: +45 70 25 12 01
E-mail: info@mainbrain.dk
CVR: 25186893
 
MainBrain A/S | Center Boulevard 5 | 2300 København S | Tlf.: +45 70 25 12 01