Support

Uniconta

Uniconta som dit fremtidige økonomisystem 

Alle virksomheder har hver deres måde, hvorpå de styrer deres økonomi og dertilhørende regnskaber. Rigtig mange virksomheder har sågar benyttet sig af det klassiske økonomisystem C5 eller Concorde igennem flere årtier.  
 
Dette er dog ved at være et overstået kapitel, da skaberen af dette system, Erik Damgaard, igen har været på spil og udviklet et nyt og mere effektivt system, hvilket er kendt som Uniconta 
 

Hvad er Uniconta så, og hvordan adskiller det sig fra det klassiske økonomisystem? 

Som sagt har rigtig mange virksomheder gennem tiden benyttet sig meget af C5 som deres foretrukne økonomisystem. En virksomhed består dog af meget mere end blot økonomistyring. 
 
Hvor C5 blot er et økonomisystem, er Uniconta et ERP-system. ERP er en forkortelse for Enterprise Ressource PlanningSom det fremgår af navnet, omfavner et ERP-system som Uniconta meget mere end kun et økonomisystem.  
 
For enhver virksomhed er der tale om nogle bestemte kerneprocesser, som er essentielle for at kunne drive en effektiv virksomhedsdrift. Kerneprocesserne dækker som regel over: Service, produktion, lagerstyring, HR, projektstyring, økonomi, salg og indkøb
Prøv Uniconta gratis i 30 dage
 

Selvom Uniconta installeres på din pc, bliver alle dine data gemt i skyen. Det er hurtigt og enkelt at komme i gang med Uniconta. Du kan prøve Uniconta helt gratis i 30 dage, oprette dit eget regnskab, så du prøver med dine egne data.

Hvorfor din virksomhed fremover bør bruge Uniconta 

Alle disse nævnte kerneprocesser kan være rigtig tidskrævende at håndtere med hver deres system - for ikke at sige besværlige! Her er et system som Uniconta løsningen - uanset din virksomheds størrelse. Med et ERP-system som Uniconta vil din virksomheds kerneprocesser integreres i ét system, og på denne måde vil du have al viden om din virksomhed samlet ét sted. Af fordele ved at skifte til et ERP-system som Uniconta kan der nævnes: 
  • Øget produktivitet  dette da du har alle informationer om ressourcer (såsom mandetimer, materialer eller lignende) samlet et sted, hvilket gør en strømlining og automatisering af processersom førhen har skulle håndteres manuelt og derfor har været tidskrævende, mulig. 
  • Skarpt overblik – du kan uden problemer forudsige, hvilke ændringer, der vil forekomme effektive eller ej i forhold til strategetisk planlægning af fremtidige projekter. 
  • Operationel effektivitet – med al data samlet et sted kan du holde styr på hver eneste afdeling og på denne måde sikre dig, at alle opfylder deres mål og overholder deres deadlines.  
  • Mulighed for at kunne rapportere - dette da alle resultater vil kunne deles på tværs af enheder i virksomheden. 
Faktisk forholder det sig således, at ca. 70% af de virksomheder, som går konkurs, skyldes dårlig administration. Her vil Uniconta komme ind i billedet og sørge for, at dit administrationsarbejde bliver simplificeret og effektiviseret. Dette vil fremadrettet give dig og din virksomhed et helt andet overblik over alle virksomhedens aktiviteter og på denne måde reducere sandsynligheden for, at dette sker for dig og din virksomhed. 
 

Virker implementeringen af det nye system som en alt for stor mundfuld? Så lad os MainBrain klare alt det praktiske 

Som din IT-leverandør kan vi tilbyde dig og din virksomhed en licens til det nye Uniconta-system samt at stå for hele implementeringen af værktøjet, så det hele spiller fra dag et.  
 
En af de store fordele vi har set veUniconta er, at implementering af systemet er meget mere enkel end i systemer som XAL og Navision, hvilket kan siges at være systemer inden for samme genre. Dette afspejler sig i implementeringsprisen, som ca. er 1/3 af en Navisions-implementering.
Vil du vide mere om eller har nogle spørgsmål til, hvordan sådan et forløb kunne se ud, skal du være velkommen til at kontakte os via vores kontaktformular her på siden eller på telefon +45 70 25 12 01.
Kontakt os
Du er altid velkommen til at kontakte os på telefon +45 70 25 12 01, eller via formularen herunder.
Navn:
*
Telefon:
*
E-mail:
*
Evt. besked:
 

Få løbende input til hvordan du effektiviserer din virksomhed

IT Servicepakker
IT service til fast pris
IT Outsourcing
Ekstern IT afdeling
Office 365 & Azure
Flyt dine data op i skyen
MainBrain A/S
Center Boulevard 5
2300 København S
Telefon: +45 70 25 12 01
E-mail: info@mainbrain.dk
CVR: 25186893
 
Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de gemmer også information om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold. Du kan forsætte med at bruge vores side som altid, hvis du accepterer at vi bruger cookies.
MainBrain A/S | Center Boulevard 5 | 2300 København S | Tlf.: +45 70 25 12 01